- Matematik ve Fen Bilimleri Bölümü Kimya Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Hasan YAKAN, Stanford Üniversitesi (Kaliforniya - Amerika Birleşik Devletleri) ve Hollanda merkezli Elsevier Yayınevi iş birliğiyle hazırlanan "Dünya En Etkili Bilim İnsanları Listesi" nin "Yıllık Etki" kategorisinde yer almaya hak kazanmıştır.
- Özel Eğitim Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Öğr. Üyesi Murat VURAL'ın proje uzmanı olarak yer aldığı "Doğada Hepimiz Aynıyız" başlıklı TÜBİTAK 4008 projesi destek almaya hak kazanmıştır.
- Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Belgin BAL İNCEBACAK TÜBİTAK 2224-B Yurt İçi Bilimsel Etkinliklere Katılımı Destekleme Programı 2024 yılı 3. döneminde destek almaya hak kazanmıştır.
- Özel Eğitim Bölümü Öğretim üyesi Doç. Dr. Meryem VURAL BATIK'ın, Doç. Dr. Salih Rakap ile birlikte yaptığı "Mitigating the impact of family burden on psychological health in parents of children with special needs: Buffering effects of resilience and social support" başlıklı çalışma Journal Of Applied Research in Intellectual Disabilities (Q1) dergisinde 2024 yılında yayınlandı.
- Özel Eğitim Bölümü Öğretim üyesi Doç. Dr. Meryem VURAL BATIK'ın yaptığı "Predictors of Cinderella Syndrome and Wendy Syndrome in women: Attachment styles and differentiation of self" başlıklı çalışma Acta Psychologica (Q1) dergisinde 2024 yılında yayınlandı.
- Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Emine ŞENDURUR’un meslektaşı Öğr. Gör. Neslihan YONDEMİR ÇALIŞKAN ile beraber yaptığı "The effect of cumulative eye movements' guidance of experts on transition from novice to expert" başlıklı çalışma Educational Technology Research and Development (Q1) dergisinde 2024 yılında yayınlandı.
- Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Emine ŞENDURUR’un öğrencileri Cansu GÖKREM ve Nur Seda ALICI ile beraber yaptığı "The comparison of interactive video learning experiences in branched vs. straight scenarios with the focus of content type" başlıklı çalışma Interactive Learning Environments (Q1) dergisinde 2024 yılında yayınlandı.
- Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Emine ŞENDURUR’un meslektaşı Öğr. Gör. Fatma BAYRAMBAŞ ile beraber yaptığı "The comparison of two incidental learning scenarios on a digital learning platform from the cognitive load perspective" başlıklı çalışma Education and Information Technologies (Q1) dergisinde 2024 yılında yayınlandı.
- Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Emine ŞENDURUR’un Avusturyalı meslektaşı Prof. Dr. Sonja Gabriel ile beraber yaptığı "Evaluation of search engine results pages in various languages and contents: the changes in strategies and criteria" başlıklı çalışma Electronic Library (Q2) dergisinde 2024 yılında yayınlandı.
- Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Rezan Yılmaz'ın TÜBİTAK 4005- (123B957 nolu proje) "Somut manipülatif, dinamik geometri yazılımı ve gerçek hayat problemi entegrasyonu ile geometri inşası" adlı projesi destek almaya hak kazanmıştır.
- Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Belgin Bal İncebacak'ın TÜBİTAK Araştırma Destek Programları Başkanlığı (ARDEB) 1001-Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı kapsamında “Eğitim Fakültesinde Uygulanan Öğretmenlik Uygulamaları Dersine Yeni Bir Bakış: Çevrimiçi Mentorluk (E-Scaffolding) Modeli” adlı projesi destek almaya hak kazanmıştır.
- Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Emine Şendurur'un TÜBİTAK Araştırma Destek Programları Başkanlığı (ARDEB) 1001-Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı kapsamında “Türkiye’deki Göçmen İlkokul Öğrencilerinin İhtiyaçlarına Yönelik Sürdürülebilir Öğrenme Nesnesi Ambarı Geliştirme”” adlı projesi destek almaya hak kazanmıştır.
- Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Dilek ÇELİKLER, Prof. Dr. Süleyman YAMAN ve Doç. Dr. Mustafa ERGUN hocalarımıza ait TÜBİTAK Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı "2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı"nın 2024 yılı 1. Döneminde fen bilgisi eğitimi anabilim dalından üç proje desteklenmeye layık bulunmuştur.
- Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Elemanı Arş. Gör. Dr. Ayça Cirit Gül hocamıza ait TÜBİTAK Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı "2237-a Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Destekleme Programı" nın 2024 yılı 1. Döneminde projesi desteklenmeye layık bulunmuştur.
- Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı Araştırma Görevlisi Zeynep Öznur Yazan, 2024 yılında 16-19 Mayıs tarihleri arasında Ankara’da düzenlenen 25. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi’nde Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) Derneği tarafından Genç Araştırmacı Ödülü'ne layık görüldü.
- Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğretim elemanı Arş. Gör. Dr. Ezgi GÜN'ün "The Effect of Computer Science Unplugged on Abstraction as a Sub-Component of Computational Thinking" başlıklı çalışması Thinking Skills and Creativity (Q1) dergisinde 2024 yılında yayınlandı.
- Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Kimya Eğitimi ABD öğretim üyesi Doç. Dr. Hasan YAKAN hocamızın SCI-E indeksli Q1/Q2 sınıflı dergilerde 2022 yılına ait 6 ve 2023 yılına ait 6 makalesi yayınlandı.
- Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, İngiliz Dili Egitimi Anabilim Dalı ögretim elemanı Arş. Gör. Muhammed KÖK’ün Arş. Gör. Adem Kantar ile beraber yazmış olduğu " The mediating role of self-disclosure in the relationship between masculine gender role stress and foreign language classroom anxiety" baslikli makalesi Innovation in Language Learning and Teaching (SSCI, Q1) dergisinde 2023 yılında yayınlandı.
- Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, İngiliz Dili Egitimi Anabilim Dalı ögretim elemanı Arş. Gör. Muhammed KÖK’ün Dr. M. Sercan Uztosun ile ortak yazarli "L2 skill-specific anxiety and communication apprehension: the role of extramural English in the Turkish context" baslikli makalesi SSCI-Q1 indeks kategorisinde yer alan "Innovation in Language Learning and Teaching" dergisinde 2023 yılında yayınlandı.
- 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı 2023/1. dönem çağrı sonucunda Ondokuz Mayıs Üniversitesi öğrencilerinin toplam 114 projesi kabul olmuştur. Bu projelerin 40 tanesi eğitim fakültesi öğrencileri tarafından hazırlanmıştır. Bilgilere şu adresten ulaşılabilir: https://www.tubitak.gov.tr/tr/burslar/lisans/burs-programlari/icerik-2209-a-universite-ogrencileri-arastirma-projeleri-destekleme-programi
- Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Kimya Eğitimi ABD öğretim üyesi Doç. Dr. Hasan YAKAN üniversitemizin Ödül ve Teşvik Yönergesi uyarınca 2023 yılında makale şampiyonu ödülü kategorisinde bu ödüle üst üste 2.kez layık görülmüştür.
- Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı Araştırma Görevlisi Furkan KİRAZCI, 2023 yılında 17-19 Kasım tarihleri arasında Ankara’da düzenlenen 24. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi’nde Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) Derneği tarafından Genç Araştırmacı Ödülü'ne layık görüldü.
- Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Belgin BAL İNCEBACAK Doç. Dr. Belgin BAL İNCEBACAK'ın TÜBİTAK 2237/A programı 2022/3 çağrısı kapsamında yürütücülüğünü yaptığı ''TÜBİTAK 2237- A EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNE TÜBİTAK 2209 ARAŞTIRMA PROJELERİ HAZIRLAMA EĞİTİMİ III" başlıklı projesi TÜBİTAK tarafından desteklemeye değer bulunmuştur. 27 Kasım 2023- 02 Aralık 2023 tarihleri arasında çevrimiçi şekilde gerçekleştirilecektir.**
- 2237-A EĞİTİM BİLİMLERİ ALANINDAKİ LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİNE MAKALE YAZMA VE YAYINLAMA EĞİTİMİ III BAŞLADI.
- Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Kimya Eğitimi ABD öğretim üyesi Doç. Dr. Hasan YAKAN üniversitemizin Ödül ve Teşvik Yönergesi uyarınca 2022 yılında makale şampiyonu ödülü kategorisinde bu ödüle layık görülmüştür.
- Matematik ve Fen Bilimleri Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Dilek ÇELİKLER'ın TÜBİTAK 2237/A programı 2022/3 çağrısı kapsamında yürütücülüğünü yaptığı "'2237-A SÜRDÜRÜLEBİLİR ÇEVRE İÇİN ATIK ÇEŞİTLERİ VE GERİ DÖNÜŞÜM FARKINDALIK EĞİTİMİ II" isimli projesi TÜBİTAK tarafından desteklemeye değer bulunmuştur.
- Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Belgin BAL İNCEBACAK Dr. Belgin BAL İNCEBACAK'ın TÜBİTAK 2237/A programı 2022/3 çağrısı kapsamında yürütücülüğünü yaptığı ''TÜBİTAK 2237- A EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNE TÜBİTAK 2209 ARAŞTIRMA PROJELERİ HAZIRLAMA EĞİTİMİ II" başlıklı projesi TÜBİTAK tarafından desteklemeye değer bulunmuştur.
- Matematik ve Fen Bilimleri Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Süleyman YAMAN'ın TÜBİTAK 2237/A programı 2022/3 çağrısı kapsamında yürütücülüğünü yaptığı "'2237-A EĞİTİM BİLİMLERİ ALANINDAKİ LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİNE MAKALE YAZMA EĞİTİMİ III" isimli projesi TÜBİTAK tarafından desteklemeye değer bulunmuştur.
- Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Belgin BAL İNCEBACAK Dr. Belgin BAL İNCEBACAK'ın TÜBİTAK 2237/A programı 2022/2 çağrısı kapsamında yürütücülüğünü yaptığı ''TÜBİTAK 2237- A EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNE TÜBİTAK 2209 ARAŞTIRMA PROJELERİ HAZIRLAMA EĞİTİMİ" başlıklı projesi TÜBİTAK tarafından desteklemeye değer bulunmuştur. Proje 12-17 Aralık 2022 tarihleri arasında başarı ile tamamlanmıştır.
- Matematik ve Fen Bilimleri Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Süleyman YAMAN'ın TÜBİTAK 2237/A programı 2022/2 çağrısı kapsamında yürütücülüğünü yaptığı "'2237-A EĞİTİM BİLİMLERİ ALANINDAKİ LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİNE MAKALE YAZMA EĞİTİMİ II" isimli projesi Tübitak tarafından desteklemeye değer bulunmuştur. Proje 14-19 Kasım 2022 tarihleri arasında başarı ile tamamlanmıştır.
- Yabancı Diller Eğitimi bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Betül Bal Gezegin'in "İNGİLİZCE ÖGRETMEN ADAYLARINA YÖNELİK EDİMBİLİM GÜNCEL BİLGİ VE BECERİ KAZANDIRMA KURSU", TÜBİTAK 2237 Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı kapsamında desteklenmeye hak kazanmıştır. Proje 18-20 Kasım 2022 tarihleri arasında başarı ile tamamlanmıştır.
- Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitimin Felsefi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Anabilim Dalı öğretim üyesi Dr. Öğr. Üyesi Olcay BAYRAKTAR’ın “Varlık ve Bilgi Ekseninde Eğitimin Temelleri” adlı kitabı 2022 yılında yayınlandı.
- Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitimin Felsefi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Anabilim Dalı öğretim elemanı Arş. Gör. Mehmet YAZICI’nın “Mutluluk Veren Bilgi” adlı kitabı 2022 yılında yayınlandı.
- Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitimin Felsefi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Anabilim Dalı öğretim üyesi Dr. Öğr. Üyesi Olcay BAYRAKTAR’ın “Milli Eğitim Düşüncemiz ve Yapılandırmacılık” adlı kitabı 2021 yılında yayınlandı.
- Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitimin Felsefi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Anabilim Dalı öğretim üyesi Dr. Öğr. Üyesi Özgür ATAKAN’ın “Muhayyel Osmanlı” adlı kitabı 2021 yılında yayınlandı.
- PROJE HAZIRLAMA KURSU BAŞARI İLE TAMAMLANDI
- TÜBİTAK’tan FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNE YÖNELİK YAPAY ZEKA EĞİTİMİ PROJESİNE DESTEK